Ons avontuur in Nieuw-Zeeland

Herfst

Hallo allemaal,

De herfst is hier in het land, maar het zonnetje is nog steeds van de partij.
Na het vertrek van Moeke en Bob vielen wij terug in ons dagelijkse routine.

Kina ging terug naar schooltje, de zwemles en de turnles en ik ging terug aan het werk.
In het weekend spendeerden we onze tijd aan wandelingen en het strand natuurlijk.

We maakten een leuke dagtocht aan de andere kant van de Kaimai Ranges waar we 16 keer een rivier moesten oversteken. Op het einde stonden enkele prachtige kauri bomen. Kauri's waren het oerbos dat in Nieuw-Zeeland was. Het zijn mastodonten en groeien kaarsrecht. Ze werden dan ook massaal gekapt en er blijven er maar een klein aantal over. Pas na het kappen kwamen ze tot het besef dat deze bomen er honderden jaren over doen om tot dezelfde grootte terug te geraken.

De paashaas kwam ook in Nieuw-Zeeland op bezoek en Kina wou die dag als vosje geschminkt zijn. Sinds ik een kleine schminkset kocht voor Halloween is het een wekelijkse traditie geworden om geschminkt te worden in het weekend. En ik moet toegeven dat ik het een heel leuk momentje vind met mijn dochter. Nadat haar gezicht omgetoverd is, moet ik er zelf ook vaak aan geloven :-)

Jammer genoeg kwam covid hier ook nog eens op bezoek, maar beter nu dan tijdens ons bezoek aan België. Ik had het eerst, maar Jordi en Kina bleven niet gespaard. Gelukkig is iedereen er ondertussen weer bovenop.

Eind April hadden we nog 2 leuke verjaardagsfeestjes. Kina haar beste vriendinnetje Brielle werd 4 en deed een klein feestje en ook Kina haar verjaardag werd hier al gevierd met haar vriendjes. Hieronder doen ze muzikaal pak.

Enkele maanden geleden won ik de hoofdprijs van een tombola. Dit bestond uit gratis zaaltjesverhuur, een springkasteel, ballenbad, een cake en versieringen voor een kinderfeestje. Kina had ongelofelijk veel plezier en het was heel leuk om haar zo te zien genieten.

We maakten ook nog een coole wandeling aan de Karangahake Gorge. Hier zijn verschillende tunnels overgebleven van de goudmijnen waar Kina graag met haar zaklamp doorheen liep. We konden er ook zelfs enkele gloeiwormen zien.

De afgelopen 30 dagen werd hier ook nauwgezet elke dag een lintje van onze aftelkalender geknipt. Ondertussen hangen er nog maar 2 lintjes aan want overmorgen vertrekt onze vlucht.

We kijken ontzettend uit naar ons bezoek.

Tot de volgende keer!
PS: Ik heb nog extra foto's in het fotoalbum geplaatst.

Tante Gib

Weeral fijn om jullie avonturen te lezen.
Goeie vlucht en heel veel plezier!!!

Marita

Tot snel! 🧡😁

Lieve

Altijd leuk om van jullie belevenissen te mogen genieten. En overmorgen ruilen jullie,jullie nieuwe thuis even in voor een bezoekje aan het thuisfront. Iedereen kijkt uit naar een heerlijk weerzien en we wensen jullie dan ook een prachtige tijd met familie en vrienden in België.
Tante Lieve

tantelut

Weer een leuk verslag van jullie leven in Nieuw Zeeland!
Misschien zien we mekaar wel ergens de komende weken…

Tante Klaar

Wat een tof verhaal en leuke foto's weer. Maak er een leuke trip van de volgende weken. Mss komen we elkaar wel even tegen.

Suzy

Weer een leuk verhaal, prachtige foto's, bedankt!! Heel veel plezier tijdens jullie bezoek aan thuisfront!!! Vele groetjes!!!!

Pa en Mieke

Weeral een leuk verhaal. Hopelijk een goeie vlucht en tot binnenkort, we kijken er echt naar uit....

Tante Rita

Wat een leuk verslag! Misschien zien we elkaar wel ergens in mei. Geniet alvast van jullie bezoekje in België