Ons avontuur in Nieuw-Zeeland

Bye 2023, Hallo 2024

Hallo allemaal,

Ten eerste wens ik jullie allemaal een heel gelukkig en gezond 2024 toe. Bedankt om onze blog al meer dan een jaar lang te volgen.

December stond helemaal in het teken van Kerstmis en de komst van Santa Claus (de kerstman).
Hier kennen ze Sinterklaas niet en dus besloten we mee te gaan in de plaatselijke tradities. Santa Claus komt de nacht van 24 op 25 december met zijn slee met rendieren en brengt cadeautjes. DIt was het eerste jaar dat Kina zo hard opging in dit verhaal.

Sinds we naar de sneeuw gingen in Augustus is ze al aan het vragen wanneer het Kerstmis zal zijn. Het was lang wachten voor haar :-)

Elke dorp/stad heeft hier een kerststoet. Elke verenging kan zich opgeven om mee de in de stoet te wandelen. Er worden snoepjes uitgedeeld aan de kinderen en op het einde verschijnt Santa Claus. Dit was Kina's blik toen ze Santa voor het eerst zag.

In elke shopping center kan je ook Santa bezoeken en er foto's mee laten maken. Kina vond het ontzettend spannend om hem van zo dichtbij te zien.

We gingen ook samen bij Krissy kerstkoekjes bakken en versieren met icing.

Rond kerstmis staat de Pohutukawa telkens in bloei. Dit is een Nieuw-Zeelands boom met prachtige knalrode bloesems. Hij wordt dan ook de Nieuw-Zeelandse kerstboom genoemd

Op 24 december vierden we onder ons drietjes. We maakten een lekker menutje en deelden cadeautjes uit. 's Avonds zette Kina dan koekjes klaar voor Santa en enkele wortels voor zijn rendieren.

Ze was uiteraard al vroeg uit de veren op Kerstdag en zag meteen al het lekkers en leuks dat de kerstman had gebracht. Het was ontroerend om haar reactie te zien.

Nadien belden we even met Haacht, waar ze kerstavond aan het vieren waren. Rond 10u vertrokken we naar het strand voor onze nieuwe kersttraditie, een Christmas swim.

's Namiddags hadden we dan bezoek van Aileen en Stevie en hun 2 zoontjes om samen kerst te vieren met een gezellige BBQ. De kinderen speelden uitbundig in ons zwembadje en wij konden gezellig buiten tafelen. Het voelde perfect.

De 2 weken van kerst en nieuw moest ik niet gaan werken omdat de praktijk dan op een lager pitje draait. Eerst was ik niet zo happig om mijn vakantiedagen daar al te moeten opgebruiken, maar nu ben ik wel ontzettend blij dat we deze vrije tijd samen hadden in putje zomer.

Op oudejaar gingen we normaal gezien naar een familie event gaan georganiseerd door de stad. Jammer genoeg werden er enkele stevige onweersbuien voorspeld en kon dit niet doorgaan. Krissy en Mike namen het dan op hun om voor enkele families samen een BBQ te organiseren. Kina lag om 9u in haar bedje en wij een beetje later.

Op 1 januari zetten we onze traditie verder en gingen we voor een New Year Swim. Deze keer samen met alle andere gezinnen die we vanuit een online groep kennen. Het was ontzettend gezellig en fijn. Hieronder zie je een foto van de hele bende samen.

Verder gaan we vaak zwemmen in de oceaan. Ik heb ondertussen ook een eigen wetsuit en elk ons eigen bodyboard. Dat is echt ongelofelijk plezant.

Vrijdag rijden we via Hamilton naar Auckland en op maandag staan we op de luchthaven om ons eerste bezoek op te wachten. We staan te popelen om ons Moeke en Bob alles hier te tonen.

Daarover meer de volgende keer!

Tante Mia

Ook voor jullie een heel Gelukkig Nieuwjaar !!!
Geniet van het hele leuke bezoek???

Rita Jacobs

Leuk dat jullie zo genieten ginder. Dikke knuffel en kus en de beste wensen voor 2024

HAINE SUZY

Een heel leuk en plezant jaar gewenst voor jullie alle drie !!! Kijk al uit naar jullie volgende verhalen, !!! Geniet van het familie bezoek, vele groetjes Suzy

Pa en Mieke

Ook voor jullie een prachtig 2024. Geniet van alle leuke dingen en van het aankomende bezoek. Wij kijken al uit naar jullie bezoek in mei....dikke knuffel voor jullie...

Chris Meeus

Ook onze allerbeste wensen en zalig om jullie verhalen te kunnen lezen en zo mee te genieten van de avonturen. Ik vind dat Kina wel wat heeft van Martha . Leuk om haar zo te zien groeien. Veel plezier daar. Groetjes en geniet volop van jullie bezoek zal wel super zijn. Chris

Ilse Thys

Een zeer fijn en gezond jaar gewenst voor jullie alle drie.
Ik kijk al uit naar jullie volgende verhalen!!
Geniet van mekaar en het bezoek dat jullie binnenkort mogen ontvangen.
Veel liefs en een dikke knuffel

Tante Klaar

Wauw, het is elke keer weer genieten van je verhaal en de foto's. Van ons ook de allerbeste wensen voor een fantastisch 2024. En wat een start kent dit nieuwe jaar. Geniet ervan

Tante Gib

Hoe plezierig om op deze manier kerstgebruiken te leren kennen van aan de andere kant van de wereldbol.! Het gaat jullie ongelooflijk goed af precies ?.
Ook voor jullie alle geluk en veel boeiende avonturen in 2024, maar dat zal geen probleem zijn, vermoed ik.
Geniet van jullie bezoek. Jullie kijken er naar uit maar hier zijn er twee die er zo mogelijk nog meer naar verlangen ?. Dus ik wens jullie een heel fijne tijd, samen xxx

t.Rita

Wat een fijn einde jaar en wat een prachtig begin!
Daar gaat zeker een mooi vervolg op komen ... :-)
Warme wensen voor een heel gelukkig 2024! xxx

Evelien Clemens

Ook vanuit Vilvoorde een heel gelukkig nieuwjaar gewenst! Zo leuk om al jullie verhalen van dichtbij te mogen volgen. Fijn om te zien hoe jullie allemaal stralen! Beste wensen voor 2024. Groetjes. Evelien, Ward, Lothar, Jeroom en Pilar.