Ons avontuur in Nieuw-Zeeland

Bezoek Moeke en Bob (deel 2)

Hallo allemaal,

Klaar voor deel 2?

Nadat Moeke en Bob vertrokken moesten wij maar een kleine 2 weken wachten om ze terug te zien. Ik ging weer aan het werk en in het weekend gingen we aardbeien plukken en maakten we een leuke wandeling. Aan het begin van de wandeling waren er blaadjes voor kinderen om mee te nemen met de uitdaging om alle kleuren van de regenboog te vinden in het bos en op het blaadje te plakken.

Wij vlogen via Wellington naar Queenstown om Moeke en Bob terug tegemoet te komen. De vlucht vanuit Wellington werd bijna geschrapt omwille van hevige wind. Zelfs toen we aan het instappen waren voelden we het vliegtuig heen en weer wiegen van de wind en ik ben nog nooit zo steil en snel opgestegen.

In Queenstown was het een pak kouder dan we gewoon waren bij ons in Papamoa. Nadat we onze spullen hadden afgezet maakten we een leuke wandeling langs het meer en het centrum van de stad. Queenstown is heel erg toeristisch en heel druk qua verkeer.

Het zicht vanuit ons verblijf in Queenstown

De volgende dag trokken we al verder naar Te Anau. We wandelden een stukje langs het meer van Te Anau en de keitjes-schieten-kunsten werden bovengehaald. Bob was kampioen!

We hadden in Te Anau een leuke Airbnb met een croquet set. Kina heeft zich er samen met Vake Bob en Moeke Anne ontzettend mee geamuseerd.

De dag nadien trokken we naar Milford Sound. Dit was 2 uur rijden door een prachtig landschap om tot aan onze cruise te komen. Deze bracht ons doorheen de Sound, die eigenlijk een fjord zou moeten zijn omdat het ontstaat uit gletsjerwater, helemaal tot aan de oceaan.

Kers op de taart was dat er op de 2e helft van onze tocht een groep dolfijnen ons bleef volgen. We konden onze ogen niet geloven. Ze waren zo groot en er waren er zoveel! Wat een fantastische dag.

's Avonds maakten Jordi en ik nog even een wandeling langs het meer en genoten van de zonsondergang.

De volgende ochtend waren we al vroeg uit de veren, want we zouden tot in Dunedin rijden. Onderweg stopten we aan een gezellig cafeetje. Onze Airbnb was heel dichtbij de kust en iedereen behalve ikzelf kon het niet laten om in de zee te plonsen.

Het was ijskoud!

De volgende dag trokken we naar de Albatros kolonie. In Dunedin is één van de enige broedplaatsen van Albatrossen op het vasteland. De rondleiding was heel interessant. Nadien brachten we een bezoek aan het enige kasteel in Nieuw-Zeeland, gebouwd door een Schot. De tuinen waren erg indrukwekkend. 's Avonds gingen we gezellig uit eten met zicht op zee.

De dag nadien stond er weer een lange rit op de agenda. We passeerden langs Oamaru en Timaru tot in Christchurch.

In Oamaru bezochten we het steampunk museum. Heerlijk gek en fascinerend tegelijkertijd. Steampunk is een fantasiegenre dat wordt gekenmerkt door science-fiction in een tijdperk waarin alles nog op stoomkracht werkte.

We bezochten samen nog Christchurch, maar daarna moesten we jammer genoeg écht afscheid nemen.

Bezoekje aan één van de meest populaire speeltuinen in NZ: De Margaret Mahy playground

Verkleedpartijtje in de centrale bibliotheek

Doorheen New Regent street wandelen

In de rozentuin

Eten via buizenpost bij C1 Espresso, een oud postgebouw.

Het was heerlijk om Moeke en Bob zowel bij ons thuis op bezoek te hebben, alsook samen nieuwe dingen te ontdekken.

Wij bleven nog enkele nachtjes na in Christchurch en verbleven er in Sumner, een strandplaatsje.

Nu is het aftellen geblazen tot ons bezoekje in mei.

Tot de volgende keer!

Tante Klaar

Wat een mooi verhaal weer. Ik geniet er elke keer opnieuw van.

Chris Meeus

Fijn om mee te mogen genieten en jullie land ziet er echt enorm prachtig uit. Wat zullen jullie allemaal genoten hebben om weer eens samen te zijn.
Chris

Tante Rita

Zo leuk allemaal! Bedankt om jullie verhaal te mogen volgen.

Tante Lieve

Leuk de blog van Bob en onze eigen reis nog eens door een andere bril te kunnen bekijken. Jullie hebben samen met Moeke en Bob van een prachtige vakantie genoten. Leuke paasdagen en tot in mei ?

tantelut

We hebben het hier allemaal graag gevolgd, en misschien tot in mei...

Maria De Mulder

Fijn te mogen meegenieten van een blijkbaar mooie vakantie ! Veel groeten uit Lier! '

Pa en Mieke

Het blijft onnoemelijk mooi.....nu aftellen naar mei.....