Ons avontuur in Nieuw-Zeeland

Kleine avonturen

Hallo allemaal,

Alweer een maandje verder. Hoog tijd om jullie op de hoogte te stellen van al onze kleine uitstapjes en activiteiten.

Kina gaat wekelijks naar de turnles op maandag en de zwemles op dinsdag. Op maandag ga ik steeds met haar mee en Jordi neemt de zwemles voor zijn rekening. In oktober was het Halloween en mocht iedereen verkleed naar de turnles gaan.
Ik had enkele verkleed outfits uitgeleend bij de speelgoedbibliotheek en Kina koos ervoor om als Spiderman te gaan.

Op Halloween zelf was het heel regenachtig en hebben we besloten om niet rond te gaan met Kina. We hadden ons huis een beetje versierd en we kregen toch zeker 20 verschillende groepjes aan de deur. Kina vond het super leuk om telkens snoepjes te mogen uitdelen.

In onze straat waren wij wel vrijwel de enigen die versiering voorzien hadden.

We gingen deze maand op uitstap naar een kinderboerderij in de buurt waar je de dieren eten mag geven. Kina vond vooral het varken heel leuk. Er was ook een leuke speeltuin en ze ging hier voor het eerst op een 'flying fox', een kabelbaan.

Verder maakten we ook meerdere uitjes naar de zee. We hebben ondertussen voor iedereen een bodyboard gekocht en oefenen graag op het bodyboarden. Het water is wel nog wat fris dus een truitje met lange mouwen is nog aan te raden.

We hebben Kina ook ingeschreven voor BeachKidz, een wekelijks spel/lesmoment op het strand om veiligheid in en rond het water te promoten bij peuters/kleuters. Ze was een beetje zenuwachtig de eerste keer, maar vond het eigenlijk wel heel leuk en is al enthousiast om volgende week terug te gaan.

Ikzelf ben een cursus naaien begonnen bij een Zuid-Afrikaanse dame thuis. We zijn met 3 en hebben wekelijks een les. Het einddoel is een kledingstuk voor onszelf maken en afgelopen week hebben we onze patronen en stofdelen uitgeknipt. Het is fijn om een avondje gezellig samen bezig te zijn en nieuwe mensen te leren kennen.

We gaan op zondag regelmatig naar het marktje hier in de buurt. Het wordt georganiseerd op het schoolterrein en is heel kindvriendelijk. De kinderen kunnen op de speeltuin van de school en er worden overal kleine stoeltjes met boekjes en wat speelgoed gezet. Wij hebben er de lekkerste popcorn ooit gevonden en gaan die nu regelmatig kopen.

Eind november vliegen we naar Nelson, een stadje op het zuidereiland. Van daaruit gaan we een 3-daagse tocht maken langs de Abel Tasman Coastal Track. Een van de komende weekends gaan we met Kina ook nog eens naar een hut in de buurt wandelen om te oefenen daarvoor.

Tot de volgende keer.

Michel en Greet

Weeral mooie foto's!! Altijd leuk om updates te krijgen van jullie uitstappen!

tantelut

Altijd weer leuk om te zien hoe jullie ginder genieten van nieuwe dingen.

Pa en Mieke

Super leuk hoe jullie je amuseren in jullie vrije dagen. Prachtige foto's en mooie plannen voor die 3 daagse. Dikke knuffels van ons.....

Tante Rita

Weer een leuk verhaal! Jullie zijn zo’n sportief trio. Ik kijk al uit naar je volgende verhaal.

ma en luc

het is zo plezant om jullie te kunnen volgen en te zien hoe jullie genieten ginder , echte waterratten worden jullie en ons Kina een heel sportieve dame !
veel plezier nog op jullie tocht binnenkort

Tante Mia

Leuk om telkens jullie verhalen te lezen.
De feestdagen komen er weeral bijna aan en daarna komt leuk bezoek, dat wordt genieten voor iedereen!
groetjes van tante Mia en Marino

T Maria n Paul .

Wow toffe bezige bijen , en wie zou geen kind willen zijn met zoveel leuke sporten en uitjes , geniet van jullie trip . Liefs P en M.