Ons avontuur in Nieuw-Zeeland

Bezoek Moeke en Bob (deel 1)

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer. Veel te lang geleden. Moeke en Bob zijn ondertussen al meer dan twee weken terug thuis in België. Het was een ontzettend leuke periode. We zullen beginnen aan het begin.

Jordi, Kina en ik vertrokken begin januari naar Auckland. We maakten een tussenstop in Pukekohe en hadden zelfs een varken logeren aan onze Airbnb. We gingen nog eens naar de Auckland Zoo en maakten ons klaar om Moeke en Bob terug te zien

Op 8 januari kort na de middag was het dan zover. We reden naar de luchthaven en namen plaats in de aankomsthal. Door de biosecurity gaan kan lang duren, maar al bij al hadden ze geluk. Wat tranen en knuffels later waren we eindelijk herenigd. Heerlijk!

De vlucht was heeel lang en vermoeiend geweest dus we namen ze eerst even terug naar de Airbnb om om te kleden naar zomerkledij.

Er was een klein baaitje en strand op wandelafstand van onze Airbnb in Rothesay Bay en Moeke kon amper geloven dat we meteen zouden gaan zwemmen, maar het water was heerlijk warm en Kina had dolle pret met haar Moeke Anne en Vake Bob in het water. Het ijs was snel gebroken. Die avond ging iedereen vroeg naar bed en daarna was de jetlag al meteen verteerd.

De dag erna was Moeke's verjaardag. Na enkele cadeautjes en belletjes trokken we naar Auckland om de stad te verkennen. We maakten een wandeling door het centrum en aten een lekkere lunch aan de Britomart. Na de lunch klommen we op Mount Eden, één van de vele uitgedoofde vulkanen waarop Auckland gebouwd is.

's namiddags gingen we nog eens zwemmen en vierden we de jarige op restaurant in Brown's Bay. Een van onze favoriete wijken van Auckland.

Op woensdagvoormiddag trokken we naar de Waitakere Ranges in het westen van Auckland. Hier maakten we een stevige wandeling samen. Nadien brachten we Moeke en Bob naar hun huurauto en splitsten onze wegen.

Zij reden naar de Coromandel Peninsula en wij terug huiswaarts. Gelukkig moest ik nog maar 2 daagjes werken die week en op zaterdag hadden we rendez-vous op Waihi Beach.

Dit is op ongeveer een uur rijden van ons thuis en is een prachtig strand. We lieten Moeke en Bob voor het eerst kennismaken met bodyboarden of boogieboarden en ze hadden de smaak al snel te pakken.

Zaterdagavond konden we ze hun dan eindelijk onze nieuwe thuis tonen.

Zondagvoormiddag gingen we naar het plaatselijke marktje en na de middag hadden we terug afspraak op het strand. Mijn vriendenkring hier bestaat voornamelijk uit andere emigranten en toevallig was bijna ieders moeder op hetzelfde moment op bezoek.

Het was heel fijn om elkaars moeder te kunnen ontmoeten en zo leerden Moeke en Bob onze NIeuw-Zeelandse familie ook wat beter kennen. En natuurlijk ging het bodyboard ook weer mee. 's Avonds stond er een BBQ op de agenda.

Maandag maakten we plannen om Rotorua te gaan verkennen. Dit is een heel geothermisch actief gebied met geysers, dampende zwavelgeur en verschillende meren. We bezochten er Wai-o-Tapu thermal wonderland, maar werden op het einde helemaal uitgeregend.

Gelukkig was het niet echt koud. We maakten ook nog een wandeling in Whakarewarewa forest park dat vol staat met torenhoge sequoia's.

Dinsdag ging Kina naar haar preschool en mocht Moeke haar mee gaan afzetten. Wij trokken dan onder ons viertjes naar Mount Maunganui om deze uitgedoofde vulkaan te beklimmen. Het was een stevige inspanning, maar je wordt beloond met een prachtig uitzicht.

Na onze stevige tocht passeerden we langs onze favoriete ijsjeszaak en bestelden we gerold ijs.

Mount Maunganui heeft veel leuke winkeltjes en boetiekjes en dus gingen Moeken en ik gezellig samen even shoppen. We stuurden Bob en Jordi naar het strand om te zwemmen, heerlijk om zo op hun shoppende madammen te kunnen wachten. Ik vond een heel leuk zomerkleedje en het was heel leuk om samen rond te keuvelen.

Daarna gingen Bob en Moeke allebei mee om Kina op te halen. Zo konden ze met eigen ogen rustig bekijken waar ons Kina haar dagen spendeert en Engels leert.

's Avonds waren Moeke en ik uitgenodigd om samen met Krissy en haar bezoek even op het strand te gaan wandelen en eentje te gaan drinken. Het was heel gezellig om mekaar wat beter te leren kennen.

Woensdag moest ik dan jammer genoeg terug gaan werken. Moeke en Bob trokken eropuit om de Wairere Falls te gaan beklimmen, een hele stevige tocht, maar goede voorbereiding voor de langere tocht die hen nog te wachten stond.

Donderdag was het Bob zijn beurt om jarig te zijn. Jordi nam hen die dag mee op pad tot op de Papamoa Hills en in de namiddag kon Bob zich nog eens uitleven op het bodyboard.

's Avonds gingen we lekker uit eten in de Papa Mo's. Het was de perfecte afsluiter van hun verblijf bij ons.

Als ik aan Kina vraag wat ze het leukste vond aan hun bezoek zegt ze: Dat ze zoveel met me speelden :-)

Vrijdagochtend maakten ze hun koffers en reden verder richting Taupo. Maar het was geen echt afscheid aangezien we ze nog gingen zien tijdens hun vakantie.

Meer daarover volgende keer!

tantelut

Wat een onvergetelijke avonturen. Ons zusje is nog steeds aan het nagenieten! Ben zo blij voor jullie allemaal en we kijken al uit naar jullie bezoek binnenkort.

Michel en Greet

Dat moet enorm veel deugd gedaan hebben; je familie terug te zien!! Koester de mooie momenten die jullie samen beleefd hebben!

Chris Meeus

Hoe geweldig moet dat geweest zijn voor iedereen. Als oma kan ik beseffen hoeveel deugd dit gedaan heeft. Fijn om zo´n leuke koestermomenten te creëren. Bedankt om hiervan mee te mogen genieten.

Tante Rita

Bedankt om zo’n uitvoerig reisverslag neer te pennen. Ik geniet telkens mee.
Ik kijk al uit naar het vervolg!

Ma en Luc

Wat zul je ervan genoten hebben om je familie nog bij te babbelen met je familie. En weer mooie tochten die jullie deden , met prachtige foto's weer. Tot ziens in mei , we kijken er naar uit !

Tante Lieve

Hoe leuk alles nog eens terug te kunnen herlezen en de mooie blog van Bob te herbeleven. Fantastische ervaring en belevenis vooral voor jullie en de lustige reizigers Moeke Anne en Vake Bob. Mooie herinneringen die voor altijd zullen bewaard blijven en in het geheugen gegrift staan. Wij kijken al uit naar jullie komst. Grtjs Tante Lieve en Walter.

Pa en Mieke

Amai, super leuk verhaal en een fantastisch weerzien van moeke en vake. Mei wordt nog prachtiger wanneer jullie hier zijn....

Susanne

Wat fijn om mee te kunnen genieten! Ik voel de gelukzaligheid tot hier. ❤️

Tante Klaar

Yesss, weer een leuk verhaal en prachtige foto's. Bedankt om fit weer met ons te delen en tot binnenkort.

Els

Ik heb enorm mee genoten van jullie belevenissen in Nieuw Zeeland.
Dat zag er super uit...

-M D M