Ons avontuur in Nieuw-Zeeland

Waarom Nieuw-Zeeland

Hallo,

Ons vertrek is over 2 weken en onze dagen zijn goed gevuld. De verhuisfirma komt deze week al onze spullen inpakken en dus hebben wij er drukke dagen opzitten met veel sorteren, opruimen en tripjes naar de kringloopwinkel en het containerpark.

Ik wil jullie graag even meenemen in onze keuze voor Nieuw-Zeeland. Jullie vragen jullie misschien af: waarom gaan ze het zo ver zoeken? Waarom Nieuw-Zeeland? Waarom niet Spanje of Frankrijk?

Wel om hierop antwoord te geven, lijst ik jullie graag even op waarom wij voor Nieuw-Zeeland kozen voor ons emigratie avontuur.

1. Ze spreken er Engels. Dit maakt de emigratie voor ons een stuk gemakkelijker aangezien we beiden redelijk vlot Engels kunnen.
  2. Er is veel open ruimte. Om dit even te schetsen: België past 9x in Nieuw-Zeeland. België heeft 11milj inwoners, Nieuw-Zeeland heeft er 5milj.
  3. Er is heel veel kust en 3/4 van de inwoners wonen op minder dan een uur rijden van de kust.
  4. Het land is niet te groot. Canada is het niet geworden omdat het zo'n groot land is en alles zo ver van elkaar af lijkt te zijn.
  5. Het klimaat is erg gematigd. De zomers zijn er aangenaam warm, maar geen 40° (zoals in Australie). De winters zijn heel mild. Waar wij willen gaan wonen vriest het niet.
  6. De lifestyle is er wat gemoedelijker.
  7. Er is ontzettend veel mooie natuur. Van alle stranden en baaitjes tot geothermische regio's waar de grond stoomt tot een bergketen en fjorden.

En die natuur willen wij graag ten volle gaan ontdekken.
Wij beseffen ook dat het gras niet groener is aan de overkant, maar het gras is er anders en dat willen we gaan ervaren.

Deze laatste weken zijn een wervelwind aan emoties. Enerzijds hebben we ontzettend veel zin om erin te vliegen nu en kan ons avontuur nu niet snel genoeg starten. Anderzijds staan er nog heel wat emotionele afscheidsmomenten te wachten en zit daar ook nog een deel schuldgevoel tussen.

Tot de volgende keer!

Karmien

Ik begrijp volledig waarom jullie kiezen voor Nieuw-Zeeland! Ik ben er immers ook een deel van mijn hartje verloren! ? Hopelijk kunnen we jullie daar ooit nog eens komen bezoeken! ❤️

Tinne

Gaan voor die droom! Nu al trots op jullie traject! ❤️

Chris Meeus

Begrijp waarom je voor zo'n prachtig land gaan. Veel succes in jullie nieuwe avontuur.

Kirsten

Jullie gaan gewoon een super mooi avontuur aan en jullie gaan dat prachtig doen! En lang leve de moderne tijd waar jullie maar een videobelletje verwijderd zijn ? liefs Kirsten Maarten en Summer

Pa en Mieke

Zo ver dat jullie weg zijn, zo diep zitten jullie in ons hart. Wij wensen jullie alles wat we maar kunnen wensen. Jullie doen gewoon waar talloze mensen van dromen....